Niestety film jest zrobiony tylko dla ekopropagandy. Nic więcej - naciągany sequel bez humoru. Większość animacji (Madagaskar, Shrek, zobaczymy co będzie z Kung Fu Pandą 3 i Jak Wytresować Smoka 3) padało na trzeciej części. Epoka Lodowcowa trzymała się nawet po 4 częściach, ale Rio padło już na drugiej. Trzecia będzie jeszcze bardziej zrobiona na siłę.
4 była nieco lepsza od trzeciej. Oto moje oceny:
Shrek - 8/10
Shrek 2 - 10/10
Shrek Trzeci - 5/10
Shrek Forever - 7/10
3 moim zdaniem nie była ciekawa, lecz nudna. Czwórka była nieco bardziej pomysłowa.