Widowisko
"The Meg" triumfowało w miniony weekend nie tylko w amerykańskich kinach. Poza granicami USA film zarobił 96,8 mln dolarów, z czego ponad połowa tej kwoty (50,3 mln) pochodzi z Chin.
Inne ważne dla superprodukcji rynki to Meksyk (6,2 mln) oraz Rosja (5 milionów). W obu krajach
"The Meg" sprzedał się na otwarcie lepiej niż ostatnie
"Mission: Impossible". W sumie film zajął pierwsze miejsce w box offisie w 28 z 42 krajów, w których był wyświetlany.
Na podium zagranicznego zestawienia znalazły się dwie chińskie produkcje. Film przygodowy
"The Island" zgarnął za Wielkim Murem na otwarcie 72,6 mln dolarów. Z kolei kinowa wersja popularnego sitcomu
"iPartment" przyniosła producentom 71,6 mln przychodu.
Na czwartym miejscu wylądowało
"Mission: Impossible - Fallout" z utargiem w wysokości 38,4 mln dolarów. Jak donosi portal Deadline, film odniósł duży sukces w polskich kinach, gdzie zarobił w trakcie premierowego weekendu 615 tysięcy dolarów i znalazł się na szczycie lokalnego box office'u. W portfelu twórców znajduje się w sumie 275,6 mln.
Pierwszą piątkę zamyka
"Mamma Mia! Here We Go Again". W ciągu trzech ostatnich dni musical zgarnął 21,5 mln $, zaś łącznie na jego zagranicznym koncie znajduje się 177 milionów.